Monday 5 October 2015

Tips Penjagaan Wajah Ibu-Ibu Agar Awet Muda Walaupun Anak Ramai

Ada orang dia tidak ambil kisah pun penjagaan kulit muka ni. Asalkan tidak ada jerawat bekas jerawat sudah...katanya. Eh..ada juga yang tidak ambil pusing pun masalah jerawat di muka yang comel tu.. Jangan macam tu sayang.... Hargai diri anda dan orang disekeliling anda terutamanya suami, anak-anak, dan yang sayang kita lah.

rahsia awet muda


Dulu K.wana macam korang jugaklah. Ada aku kisah muka aku ada jerawat ke tidak. Sikit aje pun. Tapi bila anak-anak dah mula pandai mengomel, aduhaiiii telinga ni pedih sentiasa taw... Ada sekali tu diorang tegur... "ibu, kenapa muka ibu ada banyak bintik-bintik..tak cantik"... pehhhhhh tamparan hebat taw...

Sudahnya amik keputusan untuk mencuba Set Nutriwhite.  Tapi memandangkan untuk mencuba semuanya sebagai permulaan agak tidak berbaloi. Jadi k.wana mencuba tiga benda ni dulu. As told by the nutritionist Shaklee sendiri. Maka k.wana namakan dia Set Asas Seri Wajah.

harga pencuci muka shaklee


Kenapa Foaming Cleanser, Softener & Ultimate Protection sahaja? OK jika anda jenis yang berkerja perlukan make-up tebal jadi k.wana sarankan add on Make Up Remover. Make-up remover pun boleh juga as facial wash. Terpulanglah bajet korang.

Gentle Deep Foaming Cleanser

Foaming Cleanser ni dihasilkan dari rumpai laut, strawberi begonia dan alga hijau. Hasil campuran ini membuatkan kulit segar, bersih dari kekotoran, membuang sel-sel mati dan menegangkan. Selain menyahtoksin dan melembapkan ia mencerah dan mengimbangkan pigmen kulit juga. Memang alhamdulillah guna facial foam ni sesuai. Syukur sebab kulit muka k.wana ni memang susah nak sesuai dengan apa-apa pencuci muka pun. Pernah dulu akibat salah pakai jadi jerawat batu, pernah juga salah pakai jadi naik merah,gatal dan mengelupas. Tapi dengan Nutriwhite ni kulit mengelupas dan gatal ni makin hilang.

Soothing Radiance Whitening Softener

Softener ni dia lebih kurang macam moisturizer la...Jika kulit rasa kusam, pH tidak seimbang, kurang halus dan rasa nak cerah tu boleh cuba Soothing Radiance Whitening Softener ni. Bukan sekadar sensasi menenangkan malah mampu membaikpulih kulit ke pH yang seimbang. Kulit akan merasa  lebih segar dan tegang dari khasiat Rosemary, Kudzu dan Marshmallow ni. Marshmallow ni memberikan khasiat melembapkan kulit dan sangat berkesan.

Ultimate Protection Whitening SPF15

Ultimate ni dia adalah krim pelindung sinar matahari. Sinar yang tidak elok la senang cerita. Jika muka dah ada jeragat takkan mahu dibiarkan terus berjeragat kan...Sekurang-kurangnya, jeragat lain tidak tumbuh dan jeragat sedia ada mula berkurang dan pudar. Jadi gabungan Mulberi, Mountain Arnica ini mampu menjadikan kulit lebih sihat. Membantu daya tahan kulit terhadap kerosakan persekitaran. Sapu tiap hari tau semoga nampak hasil yang umphhh..

"Jujurnya kulit k.wana ni memang sensitif. Pernah cuba bermacam produk dari murah hingga mahal cuma tak sempat beli skII dah terjumpa produk Nutriwhite ni"

"Sebenarnya Nutriwhite ni memang Shaklee buat khas kulit wanita asia macam kita-kita ni tau. Ye lah kulit kita orang melayu ni kan unik, lembut, comel, ayu..eh melebih kan..tapi betul kan kan kan..."

"Tumbuhan botanic yang Shaklee gunakan adalah hasil pencarian dari 16 benua. Susah jumpa dan penuh khasiat untuk kulit muka kita"

Sedikit Tips ;

1) Elakkan makanan banyak minyak. Atau kurangkan. Lebih-lebih lagi jika anda jenis kulit berminyak. Amalkan makanan bebas minyak.
2) Amalkan detox. Samada boleh amik alfalfa untuk ibu yang menyusukan anak. Atau DTX untuk anda yang tidak menyusukan anak. Atau jika mahu jimat buat air detox sendiri di rumah.
3) Amalkan mencuci muka at least 3 kali sehari. Untuk anda yang kulit berjerawat better 4 kali sehari. Kulit bersih bebas bakteria dan dapat menjaga liang pori.
4) Lepas cuci muka sapu je Ultimate protection. Nagi membantu kulit menentang sinar UV yang menjadi punca jeragat.
5) Gunakan jari hantu dan manis ketika mencuci muka atau melakukan sapuan di muka.
6) Lakukan urutan dari bawah ke atas. Ini bagi menambah keawetan kemudaan kita.


Nak order? Nak penjimatan up to 25%? Hubungi K.Wana

Whatsapp 0127056850
SMS 0173567078

================================================

TESTIMONI (Korang mesti suka....)



pencuci muka kulit kering


pencuci muka bahan semulajadi




Nak order? Nak penjimatan up to 25%? Hubungi K.Wana

Whatsapp 0127056850
SMS 0173567078

No comments:

Post a Comment